Why Jon Jones kept 'strange' Steven Seagal out of locker room

source: jimrome.com
 

"You never know what people's motives are, especially with a guy who coaches Lyoto Machida. Machida is definitely someone I want to fight in my near future and I just didn't want to share my psychology with him or anything that would put me at a disadvantage in the future.

"It was just confusing, really, to bring in someone you don't work with at all to give you last second advice, it can actually be more detrimental than helpful.

"I don't know how he got my number. He was like 'Hey listen, I think you're gonna win the fight, and when I predict someone's gonna win I'm never wrong and there's some things I wanna go over with you.' It was all very strange.

"I don't wanna bad mouth him too bad, he had good intentions, I think. But yeah, I definitely wasn't having Steven Seagal in my corner. I could see if it was Jet Li or something, Jet Li would be pretty cool. I would definitely take that call, for sure."

 

Related MMA gear from the UG Store

 

Fuji Women\'s Pink Blossom Gi

Fuji Women's Pink Blossom Gi

Only $97.99

Under Armour Sonic Compression Short With Cup Pocket

Under Armour Sonic Compression Short With Cup Pocket

$29.99 $14.99

 

tags: Jon Jones (detail)  UFC   



Get the MMA Underground app. for iPhone and Andriod devices.
iPhone Application Andriod MMA Underground Application

Recent Comments »

JediJitsu site profile image  

9/29/11 11:23 AM by JediJitsu

Same here. Seagal is obviously nosing into the top fighters asses to make himself look relevant, and also to steal the credibility of their successes for himself.

Naughty Gorilla site profile image  

9/29/11 11:02 AM by Naughty Gorilla

Holy crap, he trained Nino Schembri way back when !"Then I told him I had heard that he had a student who he thought could defeat Sakuraba. He said he did. I said if he needed help putting the match together I may be able to help him but his guy might be asked to get some experience before going to Japan."

Darth Ryase site profile image  

9/29/11 10:21 AM by Darth Ryase

 Bones did the right thing. Good for him.

Chimonos Revenge site profile image  

9/29/11 10:19 AM by Chimonos Revenge

lol @ disrespect at not wanting Seagal hanging onto his career.Jones got where he is at 100% with out Seagal, why would he need a peptalk in his locker room before his fight?

Bobby Lupo site profile image  

9/29/11 10:14 AM by Bobby Lupo

 better than Out For Justice? Nah, bro, nah.

blueheron20816 site profile image  

9/29/11 10:13 AM by blueheron20816

Seagal is such a joke. I dont know how anyone could take him seriously at this point.

MonsterBalls site profile image  

9/29/11 12:08 AM by MonsterBalls

I blame Ariel. It's like feeing wild animals. Keep putting out food and they keep coming back.Ariel keeps putting a camera and mic in Seagal's face so he keeps coming back for the attention.

stonepony site profile image  

9/29/11 12:04 AM by stonepony

You still think Jones sent a spy in, to feed him information, just so he could pass it straight on to Zuffa? That actually makes sense to you somehow?

Ensanity site profile image  

9/28/11 11:55 PM by Ensanity

But its cool to do this to Rashad though, huh? lol...I just found that funny, Jones did this to Rashad but its a-ok, smh

puss'nmitts site profile image  

9/28/11 11:40 PM by puss'nmitts

Definitely like Jones better after hearing this. Had to laugh at him saying he's not sure how Seagal got his number in the first place.